piątek, 21 marca 2008

Reklama

Z reklamy utrzymuje się (lub uzyskuje większą część dochodów) znacząca większość portali i najróżniejszych serwisów internetowych. Te najpopularniejsze mają bajeczne zyski.
Nie ulega wątpliwości, że utrzymywanie się z reklamy jest najtrudniejszą formą działalności interetowej. Z drugiej strony bardzo często dochody są największe.
Cały problem w tym, aby trafić w gusta internautów i doprowadzić do tego (nie ważne w jaki sposób), aby nasz serwis www czy e-zin był najpopularniejszy.
Tak jak w przypadku sprzedaży własnego produktu należy zainteresować konkretną grupę ludzi - trzeba stworzyć serwis tematyczny. Serwisy "dla wszystkich" prawie nigdy nie są dochodowe (z wyjątkiem kilku największych - olbrzymie pieniądze na starcie)!

Sprawa wyboru tematu jest prostsza niż by się mogło wydawać:

PISZ O TYM, CO CIĘ INTERESUJE!

Nie musisz być ekspertem, to przyjdzie z czasem, na początek pisz o tym, co już wiesz, a co może być dla innych pomocne.

Pozostaje wybrać pomiędzy serwisem www i e-zinem (newsletterem). Proponowałbym e-zina, dlatego że:

  • Twoi subskrybenci są zainteresowani całą zawartością każdego numeru (odwiedzający serwis www najczęściej skupią się tylko na jakiejś jego części, nie interesując się resztą), a co za tym idzie - czytają go od początku do końca.
  • Będziesz mógł zażądać więcej za reklamę i będziesz miał więcej chętnych reklamodawców, ponieważ reklama w specjalistycznej publikacji o stałym gronie czytelników jest bardziej efektywna (patrz punkt wcześniejszy)
  • Koszty utrzymania e-zina (newslettera) nie są duże.

Brak komentarzy:

Google