niedziela, 30 marca 2008

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest procesem sztucznego podnoszenia twojej pozycji w wyszukiwarkach. Teoria nie jest nam potrzebna, więc od razu przejdziemy do praktyki.


BUDOWA STRONY

Przy budowaniu strony zrezygnuj z tworzenia fleshowego menu, oraz ramek. Fakt, że ten sposób ułatwi ci modernizowanie strony, ale skutecznie zaniży twoją pozycję w wyszukiwarkach. Innym często spotykanym błędem jest wykorzystywanie tabel do pozycjonowania elementów na stronie. Skorzystaj z divów.


SŁOWA KLUCZOWE

Słowa kluczowe umieszczane w znaczniku meta nie są już tak ważne, jak kiedyś. Nie mniej dla starszych pajączków są nadal bardzo ważne. Po drugie twoja strona może nie zostać nawet dodana do katalogu, jeżeli nie ma zdefiniowanych słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny występować także w tytule strojny (title). Pajączek google stawia twoją stronę nieco wyżej, niż gdybyś umieścił te słowa kluczowe w treści strony. Ważna jest także kolejność ułożenia słów. Pierwsze słowa użyte w znaczniku title są ważniejsze dla pajączka. Najważniejsze jednak jest umieszczenie słów kluczowych w treści strony. Staraj się pisać je kursywą, pogrubić, podkreślić, itp. Także jeżeli wstawiasz grafikę, powinieneś dodać jej opis w którym znajdą się słowa kluczowe (za pomocą alt). Pamiętaj jednak, że optymalna ilość słów kluczowych w tekście to 7%. Pamiętaj także, że najlepszym rozwiązaniem jest, jeżeli w adresie twojej strony pojawia się słowo kluczowe.

PAGE RANK

Obliczanie PR należy do najściślej chronionych tajemnic google. Wiadomo natomiast, że PR zależy od ilości odnośników na danej stronie. Jeżeli wymieniasz się linkami, wybierz strony w których PR wynosi minimum 3 i ilość linków na stronie jest mała.

Pozycjonowanie zależy jeszcze od innych czynników, czyli domeny, ewentualnej subdomeny, ilości stron, od słów kluczowych, itp. Nie ma fizycznej możliwości opisać wszystkich aspektów w krótkim artykule. Tutaj przedstawiłem najważniejsze metody pozycjonowania.

Brak komentarzy:

Google